2012-01-22

sallad - ett nödvändigt ont

jag har nog aldrig riktigt varit förtjust i sallad. tycker liksom inte att det smakar så mycket, blir lätt tråkigt och när man väl köper ett salladshuvud håller det sig fräscht några dagar innan det börjar se hängig ut. det tilltalar inte mig för fem öre.



jag är en typisk kött-människa. uppvuxen på rådjurs- och älgkött och husmanskosten var en självklarthet på matbordet. jag blir imponerad av alla som äter quinoasallad, räksallad och allt annat gott, för det är ju faktiskt så det ser ut - gott! men när jag väl ska äta det själv blir det så tråkigt och smaklöst. denna veckan har jag försökt att ha med mig lite grönsaker till lunchlådan. det funkar, men jag äter det fortfarande under tyst protest.

förslag för att pimpa upp den lite kanske?

1 kommentar:

  1. Jo, det enklaste är att pimpa salladen med lite citrondroppar, salt och peppar och om man tycker om lite vinäger. Blir snabbt mycket godare!! och även om man gillar avokado...typiskt gott! lycka till i salladsätandet! =) kram!

    SvaraRadera